Okrągły rok ze sportem

1 lutego 2013 roku  komentarzy  -  skomentuj

Bądź aktywny o każdej porze roku, przez 365 dni w roku – zachęca Agnieszka Kraśniewska, właścicielka Akademii Zdrowia „Lejdis” w Nowym Dworze Maz.

Przeciętny Polak w czasie wolnym od pracy spędza minimum kilka godzin dziennie przed telewizorem czy komputerem. Z biegiem lat w naszym kraju jest coraz więcej samochodów, ludzie przestają poruszać się pieszo, a komputery pozwalają na załatwianie wielu spraw bez wychodzenia z domu. W naszym codziennym życiu mamy coraz mniej sytuacji, które zmuszałyby nasze mięśnie do pracy. Taki tryb życia często związany ze złym odżywianiem prowadzi do wielu zaburzeń funkcjonowania organizmu człowieka i może prowadzić do licznych chorób, między innymi otyłości.
Dlatego też warto szukać okazji do bycia aktywnym przez cały rok.
W sezonie zimowym, kiedy warunki pogodowe uniemożliwiają nam ćwiczenia na świeżym powietrzu, najlepiej zapisać się do fitness klubu i ćwiczyć pod okiem instruktora. W obecnych czasach wybór jest ogromny. Nawet w naszym mieście jest kilka takich miejsc, gdzie spotkamy się ze specjalistami w tej dziedzinie, którzy mogą nam pomóc. Polecam zajęcia grupowe typu TBC/ABF. Są to treningi wzmacniające wszystkie partie mięśniowe o dość dużej intensywności, w szczególności dla osób chcących odreagować codzienny stres i lubiących porządnie się zmęczyć i wyszaleć. Ogromną popularnością cieszą się również zajęcia typu PUPOMANIA – coś, co panie lubią najbardziej ćwiczyć, czyli dolne partie mięśniowe, nogi i pośladki. Na pewno marzeniem każdej z nas jest mieć piękną i jędrną pupę oraz szczupłe nogi. Sposobem, który może to przyspieszyć, są właśnie takie zajęcia.
Dla osób, które mają problemy z kręgosłupem lub też odczuwają dyskomfort w którymś odcinku ze względu na częste siedzenie przy biurku najlepsze będą oczywiście zajęcia typu PILATES/ZADBAJ O KRĘGOSŁUP. Tego rodzaju fitness znakomicie zmniejsza dolegliwości bólowe, a tym samym poprawia samopoczucie i sprawność.
Osoby, które borykają się z nadwagą i pragną zgubić kilka zbędnych kilogramów, powinny wybrać się na siłownię, gdzie na odpowiednich sprzętach będą mogły realizować plan treningowy przygotowany przez instruktora czy trenera. Odpowiedni dobór ćwiczeń, liczba serii i powtórzeń oraz częstotliwość sesji treningowych są drogą do sukcesu. Kluczem jest napędzenie metabolizmu i zmiana nawyków żywieniowych, dzięki którym nasz organizm w przyszłości jest sam w stanie spalać spożyte kalorie. Sukcesem jest schudnięcie raz na całe życie, a nie na zmianę tycie i chudnięcie.
Z kolei wiosną, kiedy budzi się życie i przyroda, a my jesteśmy pełni energii, polecam poranny jogging w terenie. Nie tylko poprawia sprawność fizyczną i redukuje tkankę tłuszczową, ale daje organizmowi wiele korzyści, wzmacniając układ krążenia, jednocześnie obniża ciśnienie i usprawnia układ oddechowy. To świetny sposób na zdrowy tryb życia.
Taki poranny jogging napędza nam metabolizm na cały dzień, dzięki temu organizm mniej odłoży spożytych kalorii w tłuszcz zapasowy, na bieżącą będzie je spalał. Jeżeli rano mamy mało czasu, wystarczy 15 min. takiego wysiłku, ale warunek konieczny - trzeba być na czczo, a wysiłek musi mieć charakter interwałowy. Jeżeli mamy więcej czasu, możemy biegać przez 30 min, ale wtedy tylko wysiłek aerobowy. Należy pamiętać, że na czczo możemy ćwiczyć max 30 min, a w ciągu pierwszej godziny od wstania musimy spożyć śniadanie. Jeżeli nie spełnimy tych warunków, zamiast oczekiwanych korzyści wynikających z aktywności, będzie odwrotnie i możemy sobie zaszkodzić.
Latem zachęcam do marszy z kijami, tzn. Nordic Walking. Kiedy za dworze jest za gorąco i ciężko wysiedzieć w zamkniętym pomieszczeniu, a na bieganie również jest za duszno, marsze z kijkami są najlepszym sposobem o zadbanie o sylwetkę. Chociaż chodzenie takie wielu osobom wydaje się łatwe, to warto nauczyć się poprawnego chodzenia z instruktorem, który nie tylko potrafi nauczyć poprawnej techniki (dzięki, której szybciej osiągniemy pożądane efekty), ćwiczeń rozgrzewających, rozciągających mięśnie - ale i pokaże w jaki sposób aktywność ta może stać się idealnym sposobem na zdrowie i świetną zabawę.
Jesienią każda forma aktywności jest dobra i realna do wykonania. Możemy biegać, uprawiać Nordic Walking lub przenieść się na siłownię czy na zajęcia fitness. Najważniejsze jest, aby być aktywnym o każdej porze roku, przez 365 dni w roku.

mgr inż. Agnieszka Kraśniewska
właścicielka Akademii Zdrowia „Lejdis”, specjalista ds. żywienia człowieka, licencjonowana instruktorka Nordic Walking, instruktorka kulturystyki

Akademia Zdrowia LEJDIS, Nowy Dwór Maz. ul. Okunin 128A
Tel. (22) 775-40-22, kom. 514-168-508
www.akademiazdrowiaNDM.pl

Skomentuj
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

komentarzy