Kawałki betonu odpadały od początku?

24 grudnia 2012 roku  komentarzy  -  skomentuj

Od wielu dni pracownicy lotniska w Modlinie raportowali o ubytkach w nawierzchni pasa startowego. Codziennie donosili o kruszeniu się drogi startowej i konieczności zbierania z niej betonu.

Fatalny stan nawierzchni pasa na lotnisku w Modlinie to nie efekt ostatnich mrozów. Dotarliśmy do raportów pracowników lotniska, którzy codziennie sprawdzali stan nawierzchni pasa. Raporty z poszczególnych dni np. 9 grudnia, donosiły m.in. o zebraniu na początku grudnia z drogi startowej ok. 0,5 kg odprysków. Te, jak informowały służby lotniska, były różnej wielkości od bardzo niewielkich do nawet 5-6 centymetrowych. „Występują na całej długości strefy przyziemienia” – pisali pracownicy. Jak wynika z raportów, na naprawianej już wcześniej przez ERBUD, wykonawcę pasa, powierzchni, kawałki betonu odrywają się bez większego trudu.

Kolejne raporty nie napawały optymizmem.  Np. 22 grudnia pracownicy pisali odpryskach na całej długości części betonowej pojawiających się nieregularnie. Zauważyli kilka ukruszeń płyty w pobliżu żółtej linii kołowania a na płycie bardzo liczne ślady po odpryskach, które  praktycznie zachodzą na siebie. Na wysokości płyty 74-75 po stronie północnej odnotowali sporo nowych odprysków łączących się ze sobą i tworzących "coś w rodzaju dziury". Monitowali o dużej ilości nowych odprysków, które pojawiły się w całej betonowej części progu. Zebrano ok. 80 dkg nowych odprysków. Ich uwagi z tego dnia kończą się informacją: o godz. 15:40 – lotnisko zamknięte.

Przypomnijmy, nadzór budowlany nakazał zamknięcie części pasa w sobotę. Efektem jest przeniesienie wszystkich lotów na m.in. Okęcie.

Do redakcji portalu i Gazety Nowodworskiej dotarła też informacja Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych (ITWL) dotycząca materiałów jakie proponowano do remontu płyt betonowych na lotnisku. Wynika z niej, że do ITWL zwrócono się z pytaniem dotyczącym żywicy, którą miały być łatane pęknięcia na płycie lotniska.

- Na podst. dostarczonych kart materiałowych wynika, że materiały te są przeznaczone do stosowania przy wykonywaniu posadzek, a nie napraw powierzchni lotniskowych. Zdaniem ITWL nowo wybudowane płyty betonowe, na których stwierdzono pęknięcia szczelinowe powinny być wyburzone i odtworzone, ponieważ są objęte jeszcze gwarancją – informował Mariusz Wesołowski, kierownik Zakładu Lotniskowego ITWL.

Będziemy informować o rozwoju sytuacji na naszym lotnisku.

 

Anna Daniszewska

Skomentuj
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

komentarzy